A Covid alatti időszak sokunkat megviselt testileg és lelkileg egyaránt. Én úgy gondolom, hogy a fizikai egészség megőrzése mellett a mentális egészségünkre is nagyon fontos lenne odafigyelnünk. Ez a téma a Covid alatt még aktuálisabb lett, hiszen a karantén és a vírustól való félelem mindenkinek a hangulatát rosszul érintette. A népességben korosztálytól függetlenül egyre gyakoribbak a szorongásos panaszok, illetve a depresszió. Ám van kiút ezekből a problémákból – Ha átmeneti hangulatzavarról vagy stresszesebb időszakról van szó, akkor életmódváltással és a testi illetve mentális egészségünkre való fokozott odafigyeléssel visszanyerhetjük az egyensúlyt és a jókedvünket.

Itt kiemelném, hogy a mindennapokat megnehezítő szorongásos vagy depressziós tünetekkel ne féljetek szakemberhez fordulni! Ha ilyen problémát észleltek, ne  szégyelljetek segítséget kérni!

Ebben a cikkben néhány olyan tippet találtok, amelyekkel könnyebben visszanyerhetjük a testi és lelki egészségünket a Covid után.

A mozgás fontossága: Előző cikkeimben már hangsúlyoztam a mozgás fontosságát, de most is külön szeretném kiemelni, hogy a mozgás bizonyítottan jó hatással bír nemcsak a testünkre, hanem a pszichénkre is, így ajánlott valamilyen nekünk tetsző mozgásformát rendszeresen végezni. (Pl. Biciklizés, vagy túrázás, futás, tánc, aerobik, súlyzós edzés, jóga stb.)

Itt felvetődhet a kérdés, hogy ha eddig sosem sportoltunk, akkor hogyan motiváljuk magunkat a mozgásra, vagy éppen arra, hogy egy új sportba belekezdjünk? Mindenképpen fontos, hogy általad kedvelt sportágat válassz, olyant, amiben jól érzed magad, és szívesen csinálod hosszú távon is. Ha a lelkesedésed megvan egy adott sportág iránt, akkor mindenképp kezdj bele!

Nagyon fontos megemlíteni, hogy a rendszeres sport erősíti az immunrendszerünket, így hát gondoljunk az egészségünkre!

Néhány tipp: Ha otthon edzünk vagy akár a szabadban, akkor is találhatunk alternatívákat a sportolásra. Csatlakozhatunk például különféle kihívásokhoz, amely folyamatosan arra ösztönöz minket, hogy végigcsináljuk az edzésprogramot és elérjük az általunk kitűzött célt. Én például két ilyen programhoz is csatlakoztam, az egyik egy nyárig tartó alakreform program, a másik pedig arról szól, hogy minden nap tizenöt percet szánjunk jógára lefekvés előtt – Ez javítja az alvásminőségünket is. Ha még otthoni edző szettet is vásárolunk, például néhány súlyzót, vagy edzéshez használható fitnesz gumiszalagokat, az plusz motivációt jelenthet az edzés elkezdéséhez, és ezekkel az eszközökkel már nagyon sok gyakorlat otthon is végezhető.

Hoztam Nektek néhány videót, amelyek azokban a kihívásokban találhatók, amelyekhez én is csatlakoztam!

Az első Rubint Rella által létrehozott Bomba Body by Rella edzésprogram része, egy 40 perces ugrásmentes kardió edzés:

https://www.youtube.com/watch?v=nzWXNAKucTU

A második egy esti jóga videó, mindössze 15 perc, a Yoga with Kassandra nevű YouTube csatornán tekinthető meg.

https://www.youtube.com/watch?v=P295KQMmkh8

 

Megfelelő, kiegyensúlyozott táplálkozás: A szellemi frissességhez és a jó kedélyállapothoz az is elengedhetetlen, hogy szervezetünk megkapja a szükséges tápanyagokat. A táplálék formájában elfogyasztott élelmiszerek mellett stresszesebb időszakban hasznunkra lehet, ha magnéziumot szedünk, valamint B-vitamin komplexet, de táplálékkiegészítőként Multivitamin szedése is ajánlott.

Járjunk többet a természetbe!  A természetben való tartózkodás testileg és lelkileg is feltölt, tartózkodjunk többet a szabadban, zöld környezetben, lehet ez akár túrázás, a szabadban futás, vagy kutyasétáltatás is. Saját magam is mindig tapasztalom a természet, a fák és a friss levegő jótékony hatását a lelki állapotomra. Én futni szoktam, és a kutyámmal is megyünk sétálni.

A Természetjáró applikációval most már még könnyebbé vált a túra tervezése, valamint itt a túraútvonalakhoz is segítséget kapunk.

Természetjáró applikáció (termeszetjaro.hu) 

 

Kisállataink fontossága: Akiknek van kisállatuk otthon, tudjuk, hogy mennyire jó barátok és mennyire hozzánk nőnek. A nehezebb időszakokon is átsegítenek minket, mellettünk vannak, hűséges barátaink. Ám a kisállatok jótékony hatását az emberekre kutatásokban is kimutatták. Depressziós betegeknél például nagyon jó terápiának bizonyult a kutyákkal és macskákkal való foglalkozás.

Ha szeretnél kisállatot örökbefogadni, akkor A Fekete István Állatvédő egyesületnél sok kutya és cica vár szerető gazdira! Az alábbi honlapon tudod őket elérni, vagy a Facebook oldalukon!

Bajba jutott állatok mentése – GAZDIRA VÁRUNK (kutyamentok.hu)

(2) Fekete István Állatvédő Egyesület – Szombathely | Facebook

 

Zeneterápia : Már sokszor bebizonyosodott, hogy a zene gyógyító hatással bír az emberekre. Hallgass olyan zenét amitől jól érzed magad, amik különösen motiválnak téged! Stresszes időszakban nekem sokat segített a meditációs zenék hallgatása, akár napközben, vagy elalvás előtt is.

 

Hoztam Nektek két meditációs zenét is, amelyeket én is szoktam hallgatni, elalváshoz is nagyon jó!

Aura Cleansing Sleep Meditation: 7 Chakras cleansing meditation music, sleep meditation – YouTube

Ez egy hosszabb meditációs zene, este lefekvés előtt bekapcsolva az alvás problémákra is kiváló lehet.

Beautiful Light Music – easy smooth inspirational – long playlist by relaxdaily: Ocean Breeze – YouTube

Ez is egy nagyon kellemes, stresszoldó hatású relaxációs zene válogatás.

 

Beszélj a problémáidról! Bármilyen lelki problémáról van szó, én úgy gondolom,  nagyon fontos, hogy legyen valaki, akivel megoszthatjuk őket. Lehet családtag, vagy egy nagyon jó barát is. Néha egy telefonbeszélgetés is egy jó baráttal nagyon megnyugtató tud lenni. Vagy ha személyesen megoszthatod a problémáidat egy szeretett személlyel. Ha éppen úgy érzed, hogy nincs kivel megosztani a gondjaidat, hívd bátran a Lelki segély szolgálatot! Az alábbi linken több, ingyenesen elérhető telefonszám is szerepel!

Ha baj van: Lelkisegély-szolgálatok (lelki-segely.hu)

 

Lezárásként annyit szeretnék írni, hogy testi és lelki egészségünk megtartásához vagy éppen visszaszerzéséhez önmagunk szeretete és elfogadása a legfontosabb. Mindig tudd, hogy egyedi és utánozhatatlan vagy, nincs még egy olyan ember a Földön mint Te, ettől is vagy olyan egyedi és különleges! És légy büszke az útnak minden lépésére, amit eddig bejártál!

 

Egy kis motivációt az edzéshez, recept ötleteket és tippeket a táplálkozáshoz az Instagram oldalamon találhattok!:) Valamint itt megosztom Veletek, hogy milyen edzéseket végzek otthon, és milyen edzés kihívásokhoz csatlakozom.:) Instagram: _kiss_noemi

 

 

Facebook

Szólj hozzá!

Please enter your comment!
Please enter your name here

*

code

nyolc − kettő =