Cikkemben otthoni edzéstippeket és az egészséges táplálkozásra vonatkozó tanácsokat olvashatnak. 

Kiss Noémi vagyok, egyetemi hallgató, mindennapjaim szerves részét képezi a sport és a tudatos táplálkozás. Sporttal aktívan foglalkozó családban nőttem fel, édesapám gyerekkora óta sportoló, édesanyám is komoly eredményeket ért el futóversenyeken. Így nem volt kérdés, hogy én is a sportos életmódot választom. Kicsi korom óta több sportágban is részt vettem, szertornában, ritmikus gimnasztikában, általános iskolában duatlon bajnok is lettem. A futás mindig alapja volt az edzéseimnek, ezt az edzésformát végzem a legrégebb óta. Emellett évek óta végzek súlyzós edzéseket, valamint egy ideje jógázom is. 

A Covid sajnos sokunk számára megnehezítette a sportolási lehetőségeket. Azonban itt van néhány tipp azoknak, akik a koronavírus idején sem szeretnék elhanyagolni a mozgást és az egészséges életmódot. 

Ha idáig sosem sportoltunk, első lépésként, ha tehetjük, válasszuk a sétát, gyaloglást közlekedési módként, vagy a kerékpározást, ha az szimpatikusabb. Hétvégéken a szabadban túrázás is kiváló lehetőség a mozgásra.

Egy idő után, ahogy a szervezetünk hozzászokik a mozgáshoz, növelhetjük a gyaloglás intenzitását. A gyaloglást és a kocogást ezután felváltva is alkalmazhatjuk. (A legjobb módja ennek a természetes talajon, például parkban történő futás az aszfalt helyett, így kímélhetjük jobban ízületeinket.)

Ezután növeljük a kocogás mértékét a gyalogláshoz képest, az erőnlétünktől függően. Ha elérjük a 40 percig tartó kocogás szintjét, az már egy nagyon jó kardió edzésnek számít. (A kocogást szintén kiválthatjuk biciklizéssel, ha ezt a mozgásformát jobban szeretjük.)

Kardió edzés melletti edzésformák erőnlét fejlesztéséhez és testi-lelki egyensúly eléréséhez:

  • Edzés kettlebellel
  • Edzés kézi súlyzókkal
  • Edzés gumiszalagokkal 
  • Saját testsúlyos edzés
  • Jóga 

Az interneten számtalan videó elérhető, belföldi és külföldi egyaránt, amelyek alapján végezhetjük az edzéseket. Én személy szerint nagyon kedvelem a jóga videókat. Elérhetők kezdők, középhaladók és haladók számára készített videók is. 

Egészséges táplálkozás

Az interneten számos diétáról olvashatunk, azonban én a kiegyensúlyozott táplálkozás híve vagyok. Nagyon fontos a viamindús ételek fogyasztása a téli időszakban. Zöldségek közül a savanyú káposzta természetes módon tartalmaz sok C-vitamint. Gyümölcsök közül néhány déligyümölcs, mint a kiwi és a narancs szintén nagyon jó rost-és vitaminforrás. 

A zab rengeteg értékes tápanyagot és ásványi anyagot tartalmaz. A zabkása könnyen elkészíthető, én reggelire gyakran fogyasztom, általában teszek bele mogyorót, mandulát, vagy kesudiót. 

A zabkása elkészíthető tehéntejjel vagy növényi tejjel is. (Kókusztej, zabtej vagy mandulatej)

A fehérje-és szénhidrátmennyiség bevitelének arányára is nagyon fontos odafigyelni.

A vacsoránál érdemesebb inkább a zöldségféléket és a fehérjeforrásokat előnyben részesíteni a szénhidrátokkal szemben – erre odafigyelni diétázóknak különösen ajánlott. 

Szénhidrátot leginkább délelőtt fogyasszunk, azok közül is inkább a lassan felszívódóakat, pl. teljes kiőrlésű kenyér, zab, köles, hajdina. 

Ebédre is érdemes fehérjeforrás mellé zöldségeket és lehetőleg lassan felszívódó szénhidrátot fogyasztani (pl. barnarizs, quinoa, bulgur).

A fehérjeforrások közül én előnyben részesítem a halféléket, pl. lazacot, tonhalat, vagy a szárnyasok közül a csirkehúst, vegetáriánus ételek közül pedig a szójából készült tofut.

Nagyon fontos kihangsúlyozni, hogy meglegyen a napi 2 l folyadékbevitel, a megfelelő hidratáltság érdekében. Nálam ez általában szénsavmentes ásványvízből és zöld teából áll. Itt az is fontos, hogy pl. tea édesítésnél is mellőzzük a cukrot, helyette használjunk inkább egészségesebb, alternatív édesítőszereket, pl. stevia, eritrit. 

Én hiszem, hogy az egészséget és az áhított alakot nem diétákkal, hanem fenntartható, egészséges életvitellel lehet elérni. 


Edzés motivációért és inspirációért látogass el az Instagram oldalamra. Posztjaimban és a storykban láthattok ötleteket az egészséges életmóddal, edzésekkel kapcsolatban.
Insta: _kiss_noemi

Kiss Noémi

Facebook

Szólj hozzá!

Please enter your comment!
Please enter your name here

*

code

egy × 2 =