Nonprofit Menedzsment: Néhány tipp az 1 %-os kampánytervezéshez

0

Az 1%-os időszak mindig erőteljes nyomás a magyar civilekre, hogy mindenképpen kampányoljanak.

De még ha tudjuk is, hogy az elszalasztott lehetőség milyen kellemetlen érzéseket okoz, érdemes átgondolni, hogy alkalmasak vagyunk-e a kampányolásra? Éppen most, éppen ebben az időszakban, éppen ez a fajta adományszervezés a nekünk való?
Az 1% kampány hasonlít a legjobban a hagyományos marketing kampányokra, tanulságai minden évben ugyanazok voltak: aki sok száz milliót tud kampányolásra fordítani, az sok száz milliót tud nyerni rajta. De mit csináljon egy kis szervet? Hagyja ki a lehetőséget? Vagy mégis vágjon bele?

Tanácsadásaink során többször találkoztunk azzal, hogy az adománygyűjtési kampányok tervezése nehézségekbe ütközik, a kampányt rövid idő alatt kell megtervezni, kevés az erőforrás, idő, pénz és még a meglévő eszközeinket sem használjuk ki maximálisan, mégis többet, újat szeretnénk, arról nem is beszélve, hogy folyamatosan új célcsoportot akarunk megszólítani, miközben még a meglévő kapcsolatainkat sem ápoljuk megfelelően.
Elsősorban azt javasoljuk a szervezeteknek, hogy a meglévő támogatóikra, munkatársaikra, önkénteseikre, céges kapcsolataikra támaszkodjanak, ugyanúgy, mint ahogyan a meglévő eszközeiket fejlesszék, meglévő adományszervezési programjaikat tökéletesítsék, és csak utána vágjanak bele új programokba.
A hagyományos nagy, marketing kampányokat, a nagyközönséget széltében megszólító plakátolást, tévéreklámokat, milliós költségvetésű kampányokat csak kevesen engedhetik meg maguknak. Az 1%-os időszak a legnagyobb adománygyűjtési időszak, így a legnehezebb ilyenkor felhívni magunkra a figyelmet. Az adományok egyszeriek és az összegük is csekély.
Viszont hosszú évek lobbimunkája után végre sikerült átvinni, hogy az idei évtől az 1% adományozók megadhatják nevüket és elérhetőségüket, így végre megtudhatjuk, kik is a támogatóink és van esélyünk hosszútávú kapcsolatot kiépíteni, rendszeres támogatóinkká tenni őket.

De mit tegyünk, ha nincs több milliónk, vagy ha van, akkor sem akarjuk plakátokra költeni?
Sokféle módon lehet kampányt tervezni, itt csak néhány olyan pontra szeretnénk felhívni a figyelmeteket, amelyet imagesbator taborérdemes végiggondolni.

A folytatásért kattintson a Nonprofit Menedzsment blogra!

Facebook

Szólj hozzá!

Please enter your comment!
Please enter your name here

*

code

2 + tizenhét =