A reklámplakát aranykora – az aranykor(?) reklámplakátja (Savaria Múzeum/2016.01.28.)

0

Az első világháború – kézzel fogható történelem címmel indít programsorozatot a Savaria Múzeum, melynek első programja 2016. január 28-án csütörtökön, 17 órakor lesz.

2016. január 28. csütörtök 17.00
Ihász István történész, tárigazgató,
Magyar Nemzeti Múzeum, Történeti Tár
„Rohanjunk a rohanó időkkel…” – hirdeti 100 év távlatából a Dido arckrémet Földes Imre frivol plakátja, melyen idős úr próbál lépést tartani csinos fiatal barátnőjével, s rohannak kézen fogva – ki tudja hova? – tán az Orfeumba, vagy más esti szórakozóhelyre a századfordulós főváros utcáján. A gazdasági élet fellendülése nyomán kibontakozó kereskedelmi és kulturális reklámigény, a polgári életforma szükségletei kiváltotta sokarcú plakát a társadalom kommunikációs és véleményformáló rendszerének egyik meghatározó elemévé, a tömegtájékoztatás leghatásosabb eszközévé vált: közéleti tartalmával, közérthető nyelvezetével, lecsupaszított üzeneteivel közvetítette kora eseményeit, környezetét és életmódját – és mindez egy új, modern közérzületet formált. Alkotói közt megtaláljuk a 1910–1920-as évek legnevesebb festőit, grafikusait. A történelemről mindannyiunkban élő elképzeléseket nemcsak az írástudók tolla, hanem a művészek vésője, ecsetje, ceruzája is alakította. A félmúlt e labirintusképein keresztül nemcsak a történelem változatosságáról szóló közéleti-művészeti üzenetet érthetjük meg, hanem a „régi” jelenlétéről szóló vallomást is.

savmuzvhprog1

[divider]

rendezvenyszhely

Facebook

Szólj hozzá!

Please enter your comment!
Please enter your name here

*

code

3 + tíz =